Expositie “Freedom & Discipline“ van Isabel Bérénos

Isabel Bérénos is op Curaçao geboren en heeft een Europese, Creoolse en Chinese achtergrond.

Op jonge leeftijd begon zij met ballet en toen ze met haar moeder naar Nederland verhuisde en is terecht gekomen bij de Insititute for Performing Arts in Amsterdam.

Ze is afgestudeerd in Ballet maar kort daarna ontdekte zij haar passie voor kunst en het schilderen. Isabel heeft haar talenten gerafineerd door het studeren aan Prestigieuze Theater, Kunst and Dans Academies zowel in Nederland als in Duitsland.

Haar schilder techniek heeft zij geperfectioneerd bij de Sorbonne in Parijs waar zij twee semesters heeft gevolgd en bij de UdK, Universiteit de Kuenste, in Berlijn waar zij ook twee semesters heeft gevolgd.

Na het behalen van haar twee Bachelors als Uitvoerend Kunstenaar en Docent in de Uitvoerende Kunsten, reisde ze gedurende tien jaar de wereld over, werkende als artiest in Theater, Dans en Fashionshows.

In haar twintiger jaren merkte ze dat ze steeds meer de diepgang in de creativiteit wilde opzoeken en haar eigen stijl verder wilde ontwikkelen. Dat deed ze door haar vaardigheden verkregen in de uitvoerende kunsten te verbinden aan haar vraagstukken naar de betekenis van dit leven en onze spiritualiteit als mens.

Ze kwam in een persoonlijk onderzoek terecht waar ze begon te experimenteren met andere artforms zoals tattoeëren en schilderen. Het transformeren naar verschillende vormen heeft haar altijd gefascineerd en geïnspireerd en is inmiddels een stijl kenmerk van haar geworden.

De lijnen die ze in het dansen heeft geleerd, onderzocht en belichaamt en het applaus van groot publiek, maken nu hun overgang naar de stilte, het isolement en het doek. Weer een transformatie.

Ze verhuist terug naar haar geboorte eiland Curacao en keert zich, na een”fast lifestyle” in de grote stad en in de Showbusiness, naar de stilte en de natuur om Contemporary Art te maken.

De werken zijn abstract en voornamelijk Acryl op Canvas. Ook exposeert ze zwart wit tekeningen.

De opening van de expositie “ FREEDOM & DISCIPLINE “ van Isabel Bérénos is op 20 juni 2019. De tentoonstelling is van 21 juni t/m 6 Augustus bij Het Curaçaosch Museum te bezichtigen in de SNIP Gallery.