2020 Ekstremo, Pa Koroná e Obra

Bezoek de nieuwe tentoonstelling

‘2020 Ekstremo, Pa Koroná e Obra’ bij Het Curaçaosch Museum!

De kunstenaars Bianca Berends, Herman van Bergen, Carlos Blaaker, Yubi Kirindongo en Evelien Sipkes laten recent werk zien. Het jaar was een bijzonder extreem jaar, ook voor de kunst.

In de tentoonstelling laten de kunstenaars direct en indirect zien hoe ze worden geïnspireerd door hedendaagse thema’s als Corona, Bl ack Lives Matter, Social Distancing, Autonomie, #MeToo en Climate Change.

Bijzonder is de levensgrote ‘Kitoki’, de Zilveren Koets van Yubi Kirindongo. Nog niet eerder te zien geweest in een Curaçaos museum, wel op ArtZuid in Amsterdam. Wat te denken van het meer dan 4 meter lange kunstwerk van Bianca Berends, haar grootste werk tot nu toe. Carlos Blaaker legt de samenleving bloot als bij het afpellen van een ui zowel op doek als in sculptuur. Evelien Sipkes toont prachtige doeken en aardewerk over de beslotenheid van haar leefwereld. En Herman van Bergen keerde na de opening van de Doornenkathedraal terug naar zijn atelier om in potlood de longen van de wereld, de natuur te verbeelden.

In verband met het aantal Covid-besmettingen en de Code Oranje heeft het Museum gekozen voor een ‘soft opening’ zonder receptie. Iedereen kan het museum op eigen gelegenheid bezoeken vanaf zaterdag 12 december tot en met eind maart 2021.

In 2021 volgen (zodra het weer toegestaan is) workshops met de kunstenaars en ‘Meet & Greet The Artists’.

Check FaceBook en Instagram: @hetcuracaoschmuseum en www.hetcuracaosch.museum

Update: Opening

You are cordially invited to the official opening of our Exhibition
“2020 Ekstremo, Pa Koroná e Obra” on Thursday February 18. 2021 from 19:00 to 21:00 pm at The Curaçao Museum.

Let us know if you are joining us at: info@hetcuracaosch.museum

We thank you for wearing your face mask, keeping a safe distance and washing your hands with the hand sanitizer specially provided for you when visiting The Curaçao Museum!